SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
20673 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
GÜRİŞ TÜRKİYE’nin EN BÜYÜK DÖKÜM TESİSİ DÖKTAŞ’ı SATIN ALDI
TÜRKİYE’NİN LİDERİ, AVRUPA’NIN 5. BÜYÜK DÖKÜM TESİSİ “ DÖKTAŞ” IN %93,57 HİSSESİ; SANAYİ, ENERJİ, TURİZM, MADENCİLİK VE İNŞAAT ALANLARINDA ÖNEMLİ YATIRIMLARA İMZA ATAN GÜRİŞ GRU DEVAMI...
11. ÇİN ULUSLARARASI METAL GERİDÖNÜŞÜMÜ KONFERANSI YAPILDI
25-27 Nisan 2018 Tarihinde Çin Halk Cumhuriyeti’nin Suzhou Kentinde Düzenlenen (China Metal Recycling Conference). Konferansı Çin Metalurji Konseyi Uluslararası İlişkiler Kurumu (Metallurgical Council of China) d DEVAMI...
BERDAN CIVATA KONYA 15. ULUSLARARASI METAL İŞLEME MAKİNELERİ, KAYNAK, DELME, KESME TEKNOLOJİLERİ, MALZEMELER, EL ALETLERİ FUARI’ndaydı
40 YILLIK DENEYİMİNİ MEGA PROJELERE VE ÜLKE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLAMAK ÜZERE YOĞUNLAŞTIRAN BERDAN CIVATA MODERN TEKNOLOJİ İÇİN ANADOLU’NUN ÜRETİM ÜSSÜNDE KONYA 15. ULUSLARARASI METAL İŞLEME MAKİNELERİ, K DEVAMI...
2. KATMANLI İMALAT TEKNOLOJİLERİ ÇALIŞTAYI FORM MAKİNE TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLDİ
3 MAYIS 2018 TARİHİNDE TOSB (TOSB OTOMOTİV YAN SANAYİ İHTİSAS ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ) KONFERANS SALONUNDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.  Bu yıl ikincisi  düzenlenen çalıştayda; 3 Boyutlu yazıcıların endüstride DEVAMI...
GÜÇLÜ ORTAK, GÜVENİLİR SONUÇLAR… İNCEKARALAR & BUEHLER
METALOGRAFİK NUMUNE HAZIRLAMA EKİPMANLARI ALANINDA BİR DÜNYA MARKASI OLAN BUEHLER’İN TÜRKİYE’DEKİ YENİ TEMSİLCİSİ İNCEKARALAR. Sektörde 67 yılı geride bırakan İncekaralar, Buehler markası ile Endüstri DEVAMI...
TALSAD TÜRKİYE ALÜMİNYUM SANAYİCİLERİ DERNEĞİ OLAĞAN GENEL KURULUNU GERÇEKLEŞTİRDİ
YÖNETİM KURULU BAŞKANI SN. ALİ KİBAR  KISA BİR AÇILIŞ KONUŞMASI YAPARAK TOPLANTI AÇILIŞINI YAPMIŞTIR. TOPLANTIYI YÖNETMEK ÜZERE DİVAN BAŞKANLIĞINA ALİ NATIK BUDA, ÜYELİKLERE İSE METİN YILMAZ VE GÜR DEVAMI...
DİJİTAL ESNAF OLMANIN 7 KURALI
TİCİMAX E-TİCARET SİSTEMLERİ KURUCUSU, TOBB E-TİCARET MECLİSİ ÜYESİ CENK ÇİĞDEMLİ, DİJİTAL ESNAF OLMANIN 7 KURALINI AÇIKLADI. DİJİTALLEŞMEYEN İŞLERİN ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA YAŞAMA ŞANSININ OLMAYACAĞINA İŞARET E DEVAMI...
Ege Bölgesi Sanayicileriyle Bir Araya Geldik
ENDÜSTRİYEL FIRIN SANAYİCİLERİ VE İŞ İNSANLARI DERNEĞİMİZ VE ÖNDER MÜHENDİSLİK TARAFINDAN İZMİR’DE EN 746-2 GÜVENLİK TEDBİRLERİ VE ENERJİ TASARRUFU SEMİNERİ DÜZENLENDİ. 10 Mayıs 2018 perşembe günü DEVAMI...
GÜVENLİK AÇIKLARINA DUVAR ÖRMEYİN
GÜNÜMÜZÜN EN POPÜLER SİBER SALDIRI TÜRÜ OLAN, ANİ VE YOĞUN TRAFİK OLUŞTURARAK ONLİNE AĞLARIN ERİŞİLEBİLİRLİĞİNİ ENGELLEYEN DDOS SALDIRILARINI HER GÜN YAŞANAN VERİ İHLALİNDEN AYIRAN ŞEY NEDİR? DDOS SALD DEVAMI...
İHRACATTA OLUŞTURULACAK İSTİKRARLI YAPI, ORTA GELİR TUZAĞINDAN KURTULMAK İÇİN TEK YOL OLACAK!
Hatipağaoğlu; “Bugünkü İhracat Yapısının Acilen Değişmesi Gerekiyor”   TÜRKİYE GİBİ GELİŞMEKTE OLAN BİR ÜLKEDE AR-GE EKSİKLİĞİ, ÜRETİM BİÇİMİ VE ESKİ İŞ MODELLERİNİN BIRAKILAMAMASINDAN DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM