SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
26452 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
MAKİNE İMALATÇILARI BİRLİĞİ EUROTRANS’a ÜYE OLDU
MİB Avrupa Pazarında Gücünü Arttırmayı Hedefliyor   Makine imalatçıları birliği (mib) avrupa birliği sınırları içinde 600’den fazla imalatçı firmanın temsilciliğini yapan ve üyeleri DEVAMI...
MAKİNE SEKTÖRÜ ABD PAZARINDA HEDEF BÜYÜTTÜ
ABD’ye Makine İhracatı 700 Milyon Dolar Yükseldi   Makine ihracatçıları birliği’nden yapılan açıklamaya göre yılın ilk 7 ayında makine sektörünün toplam ihracatı 9,8 milyar dola DEVAMI...
ROBOTLAR İLE ÜRETİMDE VERİMLİLİK ARTIYOR
Mitsubishi Electric İleri Robot Teknolojileri İle Otomotivden İlaca, Gıdadan Paketlemeye Birçok Sektöre Yüksek Katma Değer Sağlıyor   Elektrik, elektronik ve otomasyon alanında dünyanın önde gelen mark DEVAMI...
ÇELİK KÜTÜK ÜRETİM TESİSLERİNİN VAZGEÇİLMEZ ÜNİTELERİ FİLTRE SİSTEMLERİ
    Tüm dünya’da olduğu gibi ülkemizde de pek çok sanayi kolunda filtre sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır.    Değişik endüstrilerde değişik operasyonlar i&cced DEVAMI...
LİMİT ARTTIRMAYA LİMİTSİZ ZARAR VEREN VİRÜS
Sahte Bankacılık Uygulaması, Kredi Kartı Bilgilerine Ulaşmaya Çalışıyor Global antıvırüs yazılım kuruluşu eset, kredı kartı bılgılerıne ulaşmak ıçın mobıl bankacılık müşterılerını sahte sayfalara yönlendıren DEVAMI...
İTTİFAK HOLDİNG İŞTİRAKİ İMAŞ MAKİNE, İHRACATTA İLK BİNDE…
Türkiye ihracatçılar meclisi (tim), 2017 yılının en çok ihracat gerçekleştiren 1.000 Şirketini açıkladı. İttifak holding’in iştiraki olan ve 90’dan fazla ülkeye ihracat yapan imaş makine, tim DEVAMI...
INDUCTOTHERM SINIRLARI YÜKSELTİYOR
Türkiyede üretilmiş en büyük güce sahip ınductotherm’in 3,750kw-1000 hz ınductoforge ındüksiyon çubuk ısıtma sistemini devreye alan çelik bilya üreticisi grindballs, pazarının hakimi old DEVAMI...
DÖKSAN’ın, INDUCTOTHERM’den ALDIĞI SON ÜNİTE DEVREDE!
Inductotherm’in türkiye’deki en  büyük, 450 kw-3/10 khz indüksiyon  sertleştirme güç ünitesi  ile döksan  ısıl işlem  indüksiyon sistemi kapasitesini arttırd DEVAMI...
DÜZGÜN TASARLANMIŞ KAYNAK FİKSTÜRÜ, OTOMASYONUN KALBİDİR
Robotik otomasyon süreçlerinde, yapılacak işlem ne olursa olsun sistemin sorunsuz bir şekilde çalışabilmesi için işlem yapılacak parçaların sürekli aynı pozisyonlarda olması gerekiyor. Fikstürler, y DEVAMI...
BOSCH VE DAİMLER, NVİDİA OTONOM ARAÇLAR İÇİN YAPAY ZEKA PLATFORMUNU SEÇTİ
Şehir içi tamamen otonom ve sürücüsüz sürüş için sistem mimarilerinin çok yönlü, yedekli ve arızasız bir şekilde çalışması gerekiyor. Şehir içi yollara yüksek se DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM