SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
5374 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
ABD’nin TÜRK ÇELİĞİNE HAKSIZ VERGİ KARARLARI DTÖ’de
Türk çelik sektörü, abd’nin türkiye’den ithal ettiği çelik ürünlerine getirdiği telafi edici vergi önlemlerine karşı hukuk mücadelesini dünya ticaret örgütü DEVAMI...
INDUSTROYER, ENERJİ ALTYAPILARINI HEDEF ALIYOR
Global antıvırüs yazılım kuruluşu eset, endüstrıyel sıstemlerı hedef alan ve stuxnet’ten sonra en tehlıkelı endüstrıyel sıber tehdıt olarak tanımlanan ‘ındustroyer’ zararlı yazılımını tespıt ettı. Indust DEVAMI...
EFSİAD’ dan EĞİTİM SEMİNERİ
Üyelerine Mesleki Açıdan Bilgi Alışverişi Sağlamak Amacıyla İkincisini Düzenlediği Seminerin Ana Başlığı” Rezistans Ve Fırın Isıtma Sistemleri” Rezistans ve Fırın ısıtma sistemleri semineri 16 Mayıs 2017 DEVAMI...

1957 Yılından Bu Yana Metalurji Ve Döküm Sektöründe Faaliyet Gösteren Silvan Sanayi, Kartal Ve Gebze’de Bulunan Fabrikalarına Ek Olarak Gebze Dilovası’nda Bulunan Makine İhtisas Sanayi Osb Deki Yeni Ve Mo DEVAMI...
ENDÜSTRİYEL FIRIN SANAYİCİLERİ VE İŞ ADAMLARI DERNEĞİ (EFSİAD)
DEVAMI...
Borusan Maki̇na Müşteri̇si̇ Nerede İse Orada Olacak
2017 Yılına yeni yönetimi ile hızlı bir giriş yapan borusan makina ve güç sistemleri, “daha yakındayız” isimli yeni bir çalışma başlattı. Borusan makina ve güç sistemleri bu çerçe DEVAMI...
Türk traktör 2017’ye Ciroda Artış ve Tarihinin İlk Tahvil İhraciyla Baş
Türkiye traktör pazarının lider üreticisi türktraktör, 2017’nin ilk çeyreğine  yine bir ciro artışı ile girdi. Türktraktör yılın ilk 3 aylık dönemini hemen takiben şirket tarihinde bi DEVAMI...
Uluslararasi Politik İlişkiler Otomotiv Sektörünü Ticari Açidan Nasil Etkiliyor
Uluslararası ilişkilerdeki bir takım olumsuzlukların ticari hayata yansımasına ilişkin değerlendirmelerde bulunan taysad başkanı alper kanca, “siyasi ortamda yaşanan gerginlikler ticari ilişkileri elbette etkiliyor. Türk otomotiv DEVAMI...
Mastercam 2018 ve CNC Ölçme Tanıtım Semineri Davetlisiniz
Kayıt için bilgi@ses3000.com mail gönderebilir veya 0212 674 25 08 arayarak bilgi verebilirsiniz.   Detaylı bilgi için tıklayınız : https://goo.gl/2nLXmk DEVAMI...
SOLIDWORKS Premium Lisansı Alana Mobil İş İstasyonu Hediye
DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM