Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet Paylaş
55158 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Çin Menşeli Kalitesiz Ürünler Yerli Sanayiyi Tehdit Ediyor
Sanayi Egemenliğinin Kaybı: Çin Devlet Destekli İthalatla Tasfiye Edilen Bir Sektör KOMSAD Genel Sekreteri ve Sektör Temsilcileri fuar nedeniyle bulundukları İstanbul’da bir araya geldi. Sektör temsilcilerinin sorun DEVAMI...
Bosch, Teknoloji Lideri Olarak Güçlü Yönlerine Güveniyor
Siber güvenlik şirketi ESET, fidye yazılımı çetesi RansomHub’a odaklanarak mevcut fidye yazılımı ekosistemine ilişkin analizini yayımladı.    Bosch Grubu, pazar ortamının geçen yıl büyüme üz DEVAMI...
20-22 Mart Tarihleri Arasında Torin, Ecta Konferansına Ev Sahipliği Yaptı 100’Den Fazla Operatör Etkinliğe Katıldı
100’den fazla operatör, Avrupa’daki endüstriyel kullanım amaçlı işleme aletleri üreticilerini temsil eden Avrupa Kesici Takımlar Derneği’nin yıllık konferansı olan ECTA KONFERANSI 2025’e katıldı. Ko DEVAMI...
TürkTraktör 2025 Yılı İlk Çeyrek Finansal Sonuçlarını Açıkladı
Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, 2025 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. TürkTraktör yılın ilk üç ayın DEVAMI...
Ekonomi Zirvesi’nde Küresel Krizler, Politikalar ve Dönüşüm Masaya Yatırıldı
İstanbul Ticaret Üniversitesi Ekonomi Topluluğu tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Ekonomi Zirvesi’nde, akademisyenler ve ekonomistler makroekonomik istikrar, yeşil dönüşüm ve ür DEVAMI...
CapCut Taklitleriyle Gelen Siber Tehdit: Doldurduğunuz Form Bir Tuzak Olabilir
2008 yılında teknoloji devi Google tarafından kullanıma sunulan form ve test oluşturma aracı Google Forms’un pazar payının yüzde 50  olduğu tahmin ediliyor. Bu kadar yaygın kullanılan bir platform siber suçluların da di DEVAMI...
Otomobillerin Geleceği Üretimde Başlıyor
Otomobil üretimindeki işlem verileri nasıl kaydedilebilir ve üretimde enerji ve kaynak verimliliğini artırmak için nasıl kullanılabilir? Tahrik milleri ve aks tahrikleri gibi dişli elemanlarının bileşen kalitesinin elektrikli DEVAMI...
ESET Fidye Yazılımı Çeteleri Arasındaki Bağlantıları Açığa Çıkardı
Siber güvenlik şirketi ESET, fidye yazılımı çetesi RansomHub’a odaklanarak mevcut fidye yazılımı ekosistemine ilişkin analizini yayımladı.    ESET Research, RansomHub’ın iştiraklerine sunduğu araçlar DEVAMI...
Heyecanla Bekleniyor – Düsseldorf’ta Kaynak ve Kesme Sanayine Yönelik Tamamen Yeni Bir Fuar Formatı
Messe Düsseldorf, USE 2027 ile fuarcılık sektörüne yeni bir soluk getiriyor.   Düsseldorf, 6 Mart 2025 – Yeni bir platforma duyulan ihtiyaç için sektörden gelen çağrıları duymazdan ge DEVAMI...
Plastikler ve Dairesellik – Zorunluluk ve Potansiyel Arasında Sıkışmış
8-15 Ekim tarihleri ​​arasında Düsseldorf’ta düzenlenecek K 2025, zamanımızın temel sorunlarını ele alma hedefini belirledi. Üç Sıcak Konusundan biri “Dairesel Ekonomiyi Şekillendirmek”tir. Plastik ve k DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM
Yükleniyor...