Fiber takviyeli plastik parçalarının seri üretimi
Hafif konstrüksiyon metotlarının öneminin artmasıyla birlikte, otomotiv endüstrisinde lif katkılı plastikler (kompozitlerin) daha çok önemsenmeye/düşünülmeye başladı. Düşük ağırlığına rağmen yüksek dayanımı ile lif destekli plastikler henüz tamamen faydalanılmamış potansiyeller (fırsatlar) sunmakta. Şu anda, bazı kompozit parçaların yüksek maliyetleri yaygın kullanımını engelliyor. Schuler tarafından yürütülen ve 2016’ya girilmesiyle başlatılan i-composite 4.0, lif destekli plastiklerin öz kaynak verimliliğini artıracak şekilde ekonomik seri üretimini hedeflemekte.
Yüksek malzeme fiyatlarından ötürü, öz kaynak verimliliği (resources efficiency) maliyet tasarruflarında önemli bir potansiyele sahip. Bir yöntemde, malzeme kullanımının ve üretimdeki işlem surelerinin şiddetli bir şekilde düşürülmesi, maliyette düşüşü sağlıyor. Örneğin, yari mamullerin üretim sırasında yüzde 50’ye varan kesintileri gibi. Ek olarak, yeni teknolojilerden dolayı, icomposite4.0 projesi ile maliyet tasarrufları, sanayide uygulanan resin-injection metodu ile birlikte kullanılarak son ürüne es şekilde (3d printing gibi) sağlanıyor.
Ağa bağlı üretim sisteminin başlangıç noktası olan katkılı fiber püskürtme, parça yapısının temel yapısını oluşturmak için çok kullanışlı bir süreçtir. Bunun ardından, yük profiline uygun biçimde çeşitli varyasyonlar için maksimum yükü sönümleyecek şekilde dikkatli biçimde fiber iplikler uygulanır. Reçine enjeksiyonu ve preste şekillendirme sırasında da yapıdaki bozukluk ve sapmalar düzeltilir. Sonraki süreç adımlarında sistem, parçada çiziklere yol açacak her türlü dalgalanmayı ortadan kaldırır. Üretim geçmişi parçada bulunan bir RFID çipine kaydedilir. Bu kesintisiz kalite izleme sistemi ve aynı üretim hattındaki ayrık sistemleri birbirine “Internet of things” metotlarıyla birbirine bağlamanın amacı sıfır çizik oranını yakalamaktır.