Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
TAYSAD AR-GE'de Ana Sanayi ile İşbirliğini Artırmakta Kararlı

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Üyeleri Ve Ford Otosan Geçtiğimiz Günlerde Ford Ar-Ge Merkezi’nde Ortak Bir Etkinlik Gerçekleştirdi. Tedarik Sanayi İle Otomotiv Sanayinin Ar-Ge Konusundaki İşbirliği Fırsatlarının da Tartışıldığı ve TAYSAD’a Üye Firmaların Ar-Ge Projelerinin Paylaşıldığı Etkinlikte, TAYSAD Üyesi Şirketlerin Ar-Ge Merkezlerinin de Tanıtımı Yapıldı.

 

 
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), geçtiğimiz Şubat ayında TOFAŞ ile birlikte ilkini gerçekleştirdiği Ar-Ge buluşmalarını, ikinci olarak Ford Otosan ile birlikte düzenlediği ve iki gün süren etkinlikle sürdürdü. Genel Sekreter Süheyl Baybalı’nın da katıldığı etkinliğe, Ar-Ge merkezine sahip TAYSAD üyesi firma yetkilileri ile Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Uygur ve Ar-Ge Müdürü Rüştü Ergen katıldı.
 
 
“Düşük teknolojilerle iş yapma dönemini geride bıraktık”
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği Genel Sekreteri Süheyl Baybalı etkinlikte bir konuşma yaptı. Sözlerine Ford Otosan yetkililerine ve organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ederek başlayan Baybalı, “Biliyorsunuz, Türkiye’de maliyetler eskisi gibi değil. Düşük işçiliklerle ve teknolojilerle iş yapma dönemini geride bıraktık. Kalite ve verimlilik ile ilgili halâ yapılacak çok şey var. Ama bundan sonra Batı Avrupa’daki firmaların yetkinliğiyle ve organizasyon modeliyle hareket ediyor olmamız lâzım. Dolayısıyla ana sanayi ile tedarik sanayinin birlikte araştırmalar yapması, en önemli konulardan bir tanesi. Bu nedenle Ar-Ge merkezlerimizin tanınması gerekiyor. TAYSAD olarak 58 tane Ar-Ge merkezimiz var. Bir bölümü zaten ana sanayi ile sürekli ortak çalışma halinde. Burada diğer Ar-Ge merkezi sahibi üyelerimizi de tanıtarak ön plâna çıkaracağız” dedi.
 
“Ar-Ge altyapılarına yatırım yapıyoruz”
Toplantıda konuşan Ford Otosan Ar-Ge Müdürü Rüştü Ergen, “Ar-Ge konusunda pek çok işbirliklerimiz var ve bu çerçevede Ford Otosan dışında da yatırımlar yapıyoruz. İTÜ ve Koç Üniversitesi’nde yaptığımız laboratuvar yatırımlarıyla, ortak projelere zemin hazırladık. Ayrıca işbirliği içinde olduğumuz firma veya oluşumların laboratuvar yatırımlarına da danışmanlık desteği verdik. Tüm bunları yaparken bir yandan da mühendislik hizmeti satarak para kazanıyoruz. Kazandığımız parayı da Ar-Ge çalışmalarına geri döndürüyoruz. Kadromuzu alt yapı ile destekliyoruz. Son 5 yıl içerisinde Ar-Ge altyapı yatırımlarımızı artırarak sürdürüyoruz” dedi.
 
“Otomotivin içine yeni teknoloji alanları girmeye devam ediyor“
Otomotiv endüstrisinin şu anda gelişmekte olan ülkeler dışında, aslında stabil gittiğine vurgu yapan Ford Otosan Ar-Ge Müdürü Rüştü Ergen, “Brezilya, Rusya, Çin gibi ülkeler halâ tedarik endüstrisinde, çok uluslu büyük firmalarıyla pazarı elinde tutuyor. Fakat bu durumun ana sanayiciler arasındaki rekabetin, tedarikçi tarafında olağanüstü değişiklikler yaratmasını beklemiyoruz” açıklamasını yaptı. 
 
Tedarikçilerin pazar payındaki değişimin nedenini değerlendiren Ergen, “Çok uluslu firmalar kendilerini teknolojiye çok hızlı adapte edebiliyorlar.  Hatta otomotiv sanayinde teknoloji ile büyümenin liderliğini yapıyorlar. Bu arada tedarikçi tarafındaki esas büyük değişim, yeni teknoloji alanlarının otomotivin içine girmesiyle, aslında bugüne kadar otomotiv tedarikçisi olmayan yeni şirketlerin tedarikçi listelerine girmesi şeklinde gerçekleşti ve devam ediyor. Özellikle pek çok küçük firmanın, tedarikçinin tedarikçisi veya ana sanayinin tedarikçisi şeklinde pazara girdiğini ve otomotiv sektöründe pastadan pay aldığını söylemek yanlış olmaz” diye konuştu.
 
Batı dünyasında ana tedarikçilerin, bir yandan birbirleri ile rekabet ederken bir yandan da işbirliği yaptığına ve özellikle Ar-Ge maliyetini paylaştığına dikkati çeken Ergen, “Gerek Amerika’da gerekse Avrupa’da ciddi miktarda teşvik mekanizmaları söz konusu ve bu teşvik pastasının büyük bir bölümünü çok uluslu tedarikçi firmalar tüketiyor. Büyük uluslu firmaların stratejilerini incelediğimizde halâ ortalama yüzde 5 civarında Ar-Ge yatırımlarına devam ettiklerini, büyük firmalar olmalarına rağmen yüksek üretim modellerini desteklediklerini ve orta ölçekli ürünlerden vazgeçmediklerini görüyoruz. Yine büyük tedarikçiler, operasyonlarını tüm coğrafyaya yayılmış olarak devam ettirirken, gelişmekte olan ülkelere gidip üretim tesisi yatırımı yaptıklarını gözlemliyoruz. Diğer yandan da operasyonlarında verimlilik ve kalite kısımlarında sınırları aşıyorlar ve teknolojiyi getirirken öbür taraftan da teknoloji maliyetini kontrol altında tutuyorlar” dedi.
 
Ergen, imalatçılara sadece parça ya da ürün birleşenleri değil aynı zamanda “know-how” sağlanmaya başlandığını ve imalatçıların kendi yerleşkelerinde desteklendiğini, işbirlikleri ve teşviklerin çok etkili bir şekilde kullanıldığını aktardı. Rüştü Ergen, “Gelişmekte olan ülkelerdeki tedarikçilerin alabileceği veya çizebileceği stratejiler, danışmanlar tarafından şu şekilde veriliyor: Teknoloji açığınızı kapatın, mümkün olduğu kadar akıllı bir ürün konumlama ile piyasada var olmaya çalışın. Başka ülkelerde üretim lokasyonlarınız olsun. Mümkün olduğu kadar maliyeti, ürüne özel tedbirler alarak kapatmaya çalışın. Uluslararası organizasyonel yeteneklerinizi geliştirin ve markalaşın. İşbirlikleri ve kümelenme ile kendinizi kuvvetlendirmeye çalışın ve gelişmekte olan ülkelerin hükümetleri tarafından verilen teşviklerden azami derecede faydalanın” diye belirtti.  
 
“Tedarik Sanayi ile işbirliğinde başarıyı yakalayabiliriz“
“Ar-Ge konusunda işbirliği yapmak, tedarik sanayinin bilgi ve donanımından, ana sanayinin daha etkin biçimde faydalanması ve maliyetlerin paylaşılmasına imkân tanır” diye konuşan Ford Otosan Ar-Ge Müdürü Ergen, “Bir yandan kendi endüstri sanayi hızımızı artırıp, bir yandan da tedarik sanayisi ile sıkı bir işbirliği yapmak hiç kolay değil. Peki, biz bunu başarabilir miyiz? Bunu başarmak istiyoruz ve bunu başarmak üzere bir strateji kurgulamaya çalışıyoruz. Eğer akıllı bir portföy yönetimi yaparak, sadece tek bir portföy yönetimi üzerinden hareket edebilirsek, gerekli olan ve etkin olduğumuz noktalarda işbirliğini artırma girişimlerinde bulunabilirsek, fikri sanayi haklarda önceden anlaşılmış çerçeveler içerisinde güven esasına dayalı olarak ilerleyebilirsek ve kendi aramızdaki iletişim yollarını yalınlaştırabilirsek evet, biz bunu başarabiliriz” diye konuştu.  
 
“Teknoloji birikimi yapmak ve yetkinlik kazanmak gerekiyor”
Toplantıda söz alan bir diğer isim olan Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Uygur, “TAYSAD üyelerinin çok önemli Ar-Ge merkezleri ve bu merkezlerde yürüttüğü Ar-Ge çalışmaları var. Birbirimizi biraz daha yakından tanıyarak; araştırma alanlarında ortak çalışmalar için  bir sinerji oluşturabilir miyiz, bunları değerlendirelim istiyoruz. Otomotiv sektörü çok dinamik bir sektör. Bir sürü engel ya da basamak var. Gerek ana sanayimiz gerekse tedarik sanayimiz, çıkılması gereken bu basamakları, kalite ve verimlilik ile çok başarılı bir şekilde tırmandı. Ama bundan sonraki basamak çok daha zorlayıcı görünüyor. Teknoloji birikimi yapmak ve teknolojide yetkinlik kazanmak, bunun içinse Ar-Ge’ye yatırım yapmak gerekiyor. Hepimiz bunun bilincinde olarak gereğini yerine getiriyoruz” dedi. 
 
 
Paylaş Tweet Paylaş
4037 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM